Chicken á la King

Slängde ihop en Chicken á la king idag.. faktiskt inte så tokigt. Tror det var första gången jag följde ett recept till punkt och pricka. Haha! :) Det var det första O frågade om.. Jag tjatar så hemskt att allting jag lagar smakar precis likadant. Och kryddar på med samma kryddor och grönsaker varje gång.

"jag följde ju receptet.. .. tyyp.. kanske.. ändrade liite bara"

Ja undra fan på att allting smakar likadant!  :)


4 kycklingfiléer, ca 500 g
1/2 tsk salt
1 krm vitpeppar
smör
1 stor röd paprika
200 g färska champinjoner
2 msk vetemjöl
3 dl hönsbuljong
1 äggula
1 dl matlagningsgrädde


Skär kycklingfiléerna i mindre bitar. Krydda med salt och peppar.
Stek dem i smör i en stekpanna. Kärna ur och strimla paprikan. Dela svamparna om de är stora.
Bryn paprika och svamp i smör i en gryta. Strö över mjölet och rör om. Tillsätt buljongen under omrörning. Låt koka ca 3 min.
Tillsätt kycklingköttet.
Rör ihop äggula och grädde och rör ner det i grytan. Värm under omrörning. Tag bort grytan från plattan när första bubblan syns.

Jag tänker nog ta och skvätta i lite foodcoloring nästa gång.. blev lite havtråkig färg.

Lite tråkig mat, men duger för en tisdag! :)



Ficke tt lite doftljus av mor i julklapp.. luktar bambu.. det luktar jätte gott, och inte så mycket. Så jag måste kolla om det finns i några andra lukter. Så jag måste fråga mor var hon köpt det! Försöka komma ihåg det tills imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback