Hej mitt vinterland

Kom att tänka på idén som E pratade om sist jag var och hälsade på i Sthlm. E och P inte har plats för en gran hemma.. hon tänkte då att hon skulle köpa sig 1 julgranskula per år. Nu snackar vi inte en plastkula från Rusta utan nå mer "riktigt", tills dom köper större och får plats med en gran. Det är ju faktiskt en Jätte bra idé. Då passar man på att köpa efter jul när dom rear ut julsakerna. Så jag kommer nog att sno idén rakt av, en riktig liten härmapa är vad jag är! Sorry E! :)

Uppföljning av allt-i-ett-pannan som jag gjorde igår.. Det faktiskt ganska bra, tror jag lyckades bättre än dig E. För mitt smakade kanske inte jätte mycket, men tillräckligt! Inte för att skryta! Haha! Men den gick dock inte hem hos O för det var ju den farliga zuccinin i.. O´s ärkefiende. Jag försöker ständigt smita ner med lite zuccini i div. olika rätter, men han märker den alltid, eller nästan alltid allafall! ;) Jag kan nu förstå hur det är att ha kräsna barn, hur tråkigt mamma måste ha tyckt det var med mig och min bror när vi var små och inte åt något annat än potatis, korv, makaroner och köttbullar. Det kanske inte är så hemskt men sorry O, du vet att det är sant! :)

Jag måste ta och erkänna något så här offentligt.. Bo Kaspers Orkester är inte så hemskt dåliga som jag tyckt så länge.. Nu hörde jag ändå hit från Sthlm hur E drog en djup suck och skakade på huvudet av dessa tankar! :)

Men faktiskt.. "vi kommer alltid att leva, vi kommer aldrig att dö"


Kommentarer
Postat av: MLI

Dom bästa ideérna är ju till för att spridas :) Fatta va kul om 70 år när man sitter med barnbarnsbarnen och berättar: den här kulan köpte jag i Stockholm år 2009. Alla bara stönar: guuuuuuuud flera tusen år sedan! Nu köpte ju vi en gran trots allt, gjorde ett uppstartsköp med lite kulor på Indiska, lära ju hålla mig till planen och handla dom dyraste, haha.. Inget skit här inte! Musikvalet väljer jag att inte kommentera förutom att jag fick eksem i öronen redan på tidigt nittiotal då mamma köpte deras första skiva...

2009-12-20 @ 12:50:19
URL: http://emelienl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback