Glöggmartini

Jag känner att drinkar i olika former och färger kommer bli en stor del i denna blogg. Så även jag tänker ge er ett förslag på en helt underbar liten drink som passar perfekt nu i juletider.

Själv drack jag denna drink i fredags när jag var på glöggprovning hos ett par vänner. Den serverades då som en fördrink men jag kan tänka mig att den passar alldeles utmärkt när man är sådär sprängfärdigt mätt efter julbordet också.

Söt, sur och iskall ska den serveras

Glöggmartini

 Ingredienser (till 2 personer)

20 cl vitvinsglögg
6 cl gin
2 cl vatten
1 tsk strösocker till glasen
0.5 tsk kanel till glasen
3 cl strösocker
1 st citron, saften
1 näve krossad is


Gör så här

1. Koka upp vatten och strösocker till en lag. Blanda strösocker och kanel på ett fat.

2. Fukta kanten på glasen med en citronklyfta och doppa den i kanelsockret.

3. Skaka alla ingredienser i en drinkshaker och sila upp i glaset.




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback